fredag 30. november 2012

Kveldskos!

Innom en liten snartur for å vise frem litt kveldskos. Jeg fant frem en nøttekrans jeg fikk i julegave i fjor. Hadde egentlig tenkt å spraye den hvit, men ombestemte meg i siste øyeblikk. I stedet ble det lilla sløyfebånd på. I midten plasserte jeg en glasslykt, også pyntet med sløyfebånd. Lyset skal selvfølgelig byttes til lilla da!




Og med et "glass rødt" ved siden av, så ble det riktig fredagskos. Mmmm.

Celine har pepperkakedilla. Thank heaven for Ikea, sier jeg. I fjor kjøpte jeg 9 kg pepperkakedeig. Og borte ble det.... Jeg er ikke spesielt glad i det, men det har jo en himmelsk luft som jeg bare MÅ ha til jul. Vi har alltid pepperkakehus, kjøpt på Rema og montert i spisestua. Men, i år ville Celine lage huset selv.
Så i dag har hun tegnet maler, kjevlet deg, skjært ut og stekt. Kjenner jeg gruer litt for monteringen - det er like spennende hvert år om det går bra. Ville vært kjempetrist om dette flotte huset gikk i tusen knas. 

 

Jeg har nemlig greid det også. Dette hendte da Silje var liten. Vi skulle montere huset, og jeg stod klar med stekepanna med knekk. Klarte å miste stekepanna med knekk over huset så det knelte. Det året endte vi opp med pepperkake-telt og pepperkake-utedo, laget av restene. Mitt morshjerte gråt av fortvilelse, men Silje synes hun hadde det kuleste peperkakehuset av alle i barnehagen. Steikepanna med knekk, sleiv og stekespade gikk i søpla! Er vel kanskje unødvendig å si at det var siste året jeg brukte knekk.

 
Litt gradvis pynting må til. Voksduken på spisebordet legger vi på når vi har juleverksted. Spisestuestolene har fått røde stoltrekk, og slagbenken rødrutete puter. Gleder meg til å fortsette pyntingen, og til mange runder med juleverksted. 

I morgen går turen til Oslo med jentene mine. Da skal vi ha en jentedag i byen med shopping og lunsj, mens mannen steller heimen! Gleder meg

Klem Maye!!  

1 kommentar:

  1. Så koselig. Pepperkakedeigen til IKEA er kjempegod. Håper det går bra med monteringen av huset. Hjertevindu til og med..... Kos deg i Oslo :-) D

    SvarSlett