torsdag 26. mars 2015

Velkommen til nytt krypinn!

Det var vel ikke helt planen at det skulle ta sååå lang tid før et nytt blogginnlegg kom på plass, men nå får dere en snartitt inn i mitt nye krypinn.

Den gamle leiligheten ble solgt, ny ble kjøpt og pusset opp en smule. Flytting er en kjempejobb, og når man flytter til noe mindre er det utrolig hvor mye som må kastes. Jeg fant prøver fra jeg gikk i 9. klasse (og det var i 1981), samt kvitteringer tilbake fra 1992, så det var godt å få rensket opp litt.

Da vi tok over den nye leiligheten, hadde vi tre dager til oppussing, så her gikk det unna. Vi er evig takknemlig for den flotte dugnadsgjengen som stilte opp. Uten dem hadde det ikke gått.

Vi rev ned vegger til et soverom i stua, rev opp gulvet i stua, sparklet, malte vegger og tapetserte, samt la gulv og listet.  I tillegg malte vi også det ene soverommet. Resten får komme etter hvert.



 
Her var soverommet i stua tidligere, og har nå blitt til en liten "kosekrok". Møblene er tatt med fra den gamle leiligheten.



En gammel skinnpuff fikk nytt liv med et saueskinn på.



Jeg kjøpte en trollhassel, og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av den. Så hang jeg den over gardinstangen for at den ikke skulle ligge et sted å gå i stykker. Fant ut at dette var kanskje ikke så dumt, og supplerte med en lenke med Cotton-balls og litt pynt. Så om kvelden lyser den fint opp i denne kroken.



Fra den lille kosekroken ser vi over til spisestua. Bildet på veggen er jeg så glad i - dette var en gave til min 50-års dag. Mener bildet er tatt i lunsjpausen til bygningsarbeiderne av Rockefeller Center i New York. Dit skal jeg i april, men har ingen planer om å ta lunsjpausen ute i høyden.



Vi ønsket taklampe i spisestua, men synes det er så upraktisk de gangene bordet må flyttes på fordi man skal dekke på til flere enn det normalt er. Derfor ble lampa plassert inntil veggen, ved siden av vitrineskapet. Lampen er eget design.



I spisestua står også skjenken som er nyinnkjøpt. Det flotte bildet er også en gave til min 50-års dag.

Håper du vil følge med videre, så skal jeg bli flinkere til å følge opp med flere bilder



Klem Maye!


1 kommentar:

  1. If you're trying to burn fat then you absolutely have to try this totally brand new personalized keto plan.

    To create this service, licensed nutritionists, fitness trainers, and chefs joined together to develop keto meal plans that are powerful, painless, price-efficient, and satisfying.

    From their grand opening in January 2019, hundreds of people have already remodeled their figure and health with the benefits a great keto plan can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-certified ones offered by the keto plan.

    SvarSlett