mandag 13. februar 2012

Velkommen til mitt første blogginnlegg!

Dette var nesten litt "skummelt". Har hatt lyst til å starte en interiørblogg lenge, men tenkt "tenk om ingen synes du har noe å vise frem". Men, nå hopper jeg i det. Kommer nok til å prøve og feile litt før jeg blir enig med meg selv hvordan typografi og layout skal se ut.

Det er jo så mange utrolig flotte interiørblogger med vakre hjem og handy mennesker som fikser de utroligste. 

Jeg liker å mikse  nytt og gammelt. Elsker gamle ting, og synes det er spennende å finne nye bruksområder for ting og tang. Har fått dilla på borddekking, så hver gang jeg dekker et nytt festbord, må kameraet frem. Tenkte derfor å starte med et par bilder av spisestua mi.


Spisestua er nok en av favorittstedene i leiligheten. Det gamle furubordet har fulgt oss i 15 år og skiftet farge noen ganger. I sommer ble det hvitt. Stolene er fra Ikea og har trekk som kan skiftes ut. Kjempepraktisk, så nå har vi røde, oransje og limegrønne i tillegg til disse beige. I tillegg er stolene veldig gode og sitte i, så når vi har gjester blir vi gjerne sittende her hele natta.


Her er bordet dekket til morsdagsmiddag, men kunne vel også vært et bord dekket til Valentine. Løperne er stoffrester som ble til overs da jeg klippet mine nye stuegardiner som var veldig lange. En rask runde med symaskinen, så fikk jeg fire slike løpere/kuvertbrikker i lin. Det turkise serviset er en av mine nye favoritter. Er så glad i den fargen, og begynte nesten å hyperventilere da jeg fant dette på Bohus.






De røde hjertene fant jeg opprinnelig i en interiørbutikk før jul, og kjøpte et par stykker i vertinnegave til en venninne. Angret på at jeg ikke kjøpte til meg selv også. Men, da jeg var innom samme butikken for en ukes tid siden kostet de 5 kr stk, så da måtte jeg ta med meg noen. 

Dette er jo egentlig julepynt, men gjør seg godt som pynt til Valentine også! 

Håper at en liten titt inn hos meg frister til et nytt besøk!

Klem Maye


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar