fredag 3. august 2012

Regnværsdag.... igjen!

Jeg er overbevist om at "værgudene" må være kvinner, og at de i sommer har vært usedvanlig premenstruelle. Det går pokker ikke an å planlegge en eneste utendørs aktivitet pga regnvær. Nå bøtter det ned igjen. Håper at værmeldingen for imorgen holder hva den lover - fint vær. Vi skal nemlig feire bursdag for vår eldste datter både i morgen og søndag. 22 år blir hun i år. Ikke skjønner jeg hvordan det har gått til - jeg er jo stadig vekk bare 29....  Blir artig når hun tar meg igjen!!





På Nille finner jeg alltid noe fint og nyttig. Disse koppen var bare til å spise opp.

Eller disse flotte kjøkkenhåndklærne.


Billige var de også - 14,90 pr. stk. Jeg kjøpte fire, men hvem sier at de må brukes til å tørke oppvasken med?




Her har jeg brukt et håndkle som kjøkkengardin. I kjøkkenvinduet henger det en oldemorstang, og vi har gardin der stort sett bare til jul. Men, jeg fikk en idè, og hang rett og slett bare kjøkkenhåndle over stanga, uten en eneste søm noen sted. Lurte på om jeg skulle sy et par puter av de andre håndklærne.




Jeg forelsket meg helt i dette teppet, kjøpt på Jysk. Men, da jeg kom hjem og skulle vaske det, fant jeg ut at det var i Polyester. Tenkte ikke på å sjekke det i butikken, og det er vel ikke akkurat mitt favorittmateriale. Men, pytt, pytt - det er fint å se på.



Mannen synes jeg var helt rusk som hadde betalt 150 kroner for et teppe - det er jo fullt mulig å få et fleeceteppe til 29,-!! Ærlig talt! Mannfolk er jo helt akterutseilt når det gjelder sånne ting. Et "ordentlig" lappeteppe på denne størrelsen koster jo en formue. 




Dette blir nok fint på terrassen sammen med pallemøbler og røde/hvite puter. Gleder meg til å pynte til fest der i morgen med masse lykter, puter og tepper.




Jeg synes jo det er veldig gøy å lage kort, så da jeg fant designerpapir på Panduro Hobby på salg til gi-bort pris, var lykken stor. Dette papiret tenkte jeg å lage bursdagkort av.


Da får man vel prøve å svinge seg litt rundt og rydde litt, 
og gjøre klar til helgekos.

Ha en flotters fredagskveld!!

Klem Maye



4 kommentarer:

  1. Så smart å bruke de som gardiner :)
    Fint teppe også.
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du finner rundt omkring til billig penge. Teppet likte jeg veldig godt!! Så flott det ble med de hvitmalte pallene.
    Og sykkelen (og historien) er jo bare helt herlig!! Så koselig her hos deg! Du er så flink og kreativ!!!

    ha en flott søndagskveld!

    Klem:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige kommentarer! Mange som stopper opp og titter litt ekstra på sykkelen som står utenfor terrassen vår. Den skiller seg litt ut, kan du si!!

      Klem ;-)

      Slett
  3. Nille kan ha mange fine ting. Vi hadde nydelig sommervær i helgen, men i dag mandag, øser regnet ned igjen. Vi får kose oss inne. Fint med håndkle som gardin. Gratulerer med datteren. D

    SvarSlett