fredag 10. august 2012

Sommerforkjølelse

Det har vel ligget i kortene i hele sommer - at jeg skulle få en skikkelig trøkk i trynet i form av forkjølelse. Har harket og hostet i hele sommer, men nå ble jeg helt slått ut. Hoster og nyser i ett kjør. Kroppen og hodet verker som om jeg skulle blitt påkjørt av et vogntog. Dermed går ikke ting helt som planlagt, men dagene tilbringes under dyna.

Klarte å stable meg på bena for å dekke et pent middagsbord, om ikke annet. Tror maten skal krydres ekstra godt i dag for at det skal smake, mens rødvinen fungerer som medisin.


Jeg har lånt bort speilreflekskamera mitt, og da ble jeg obs på hvor mye bedre bildene blir med det kameraet enn det lille kompaktkameraet mitt.


Her har jeg dekket med kuvertbrikke som er sydd av gardinrester. Sølvgaflene er kjøpt på ei boligmesse for mange år siden, og knivene er etter min bestefar.


I kveld blir det middag bare for Mannen og meg. Yngste prinsessa er hundepasser en uke, og prøver seg på å bo alene. Da blir det stille i heimen. Forrige helg feiret vi eldste prinsessas bursdag - 22 år. I løpet av helgen serverte vi mat og kaker til 36 personer, da både Mannen og jeg har stor familie.


Jeg liker å dekke bord, og det behøver jo ikke være full fest med mange gjester for å gjøre seg litt flid.


Glassene er serien "Surf" fra Hadeland Glassverk. De blir brukt så altfor sjelden, men fant veien på bordet i dag. Lekre å se på, og gode å drikke av.


Og i spisestuevinduet henger disse søte sommerfuglene til telys som jeg fant på Nille.  Det er koselig å ha lys i vinduene om kvelden.



Ellers så ser jeg at jeg nærmer meg raskt 5.000 sidevisninger på bloggen min. Ikke mye i forhold til de "store bloggerne", men jeg er veldig fornøyd. Hadde ingen ambisjoner om at noen skulle være interessert i å lese den overhode. Tusen takk til dere alle, og dere som har valgt å følge bloggen min.

Jeg skal se om jeg kan få i stand en "giveaway" om ikke så lenge. Men, siden jeg ikke har noen sponsorer, må jeg gå andre veier når det gjelder premier. 

Da skal jeg ta en liten bloggrunde under dyna, og håper vi får en solfylt, varm helg!


Klem Maye!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar