mandag 31. desember 2012

Godt Nyttår!!

Årets siste dag har kommet, og huset er pyntet til fest. Bordet ble dekket i går kveld, og det meste av maten er klar.


Dette hørtes jo veldig idyllisk ut, men dagen har så langt vært litt kaotisk. Kjenner jeg strever litt med å få igjen pusten.  



Maten tar jo alltid mye lenger tid å lage en det en tror, så det var mye kaving her en stund. Jeg lagde foccacia, renset scampi, stekte kyllingspyd og kokte poteter samtidig .




Samtidig måtte jeg gi "kjøkkenkrisehjelp" pr. telefon til eldste datteren som slet med steking av cupcakes, noe jeg aldri har laget i hele mitt liv.
 

 


Det hele toppet seg av at vi har en hund med dårlig mage som vi ikke fikk tak i medisiner til, så da var det å ringe rundt for å spore opp det. 




Alt ordner seg til slutt, og jeg gleder meg til å ta 5 minutter i sofakroken med et glass vin etterpå før gjestene kommer. Håper bare jeg husker å sminke meg og skifte før de kommer! 


Bildene i dag ble av heller luguber kvalitet, men får skylde på dårlig tid og dårlige lysforhold i dag. Tror bordet skal bli ganske bra når alle de levende lysene blir tent i kveld. 


Etter å ha brukt alt for mye penger på jula, er det ikke kjøpt inn så mye som en serviett til nyttårsbordet. Noen ganger går det litt sport i å bruke det en har i skuffer og skap, og det har jeg gjort i dag.

Borddekorasjonen ble en lykt fylt med vin- og champagne-korker (som jeg har samlet på siden i sommer) og trepinner med sølvpynt på.

Med dette ønsker jeg å takke alle for 2012, og samtidig ønske dere et godt nytt år!!

Klem Maye!!    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar