mandag 17. desember 2012

Julekvelden på kjerringa


Hvert år har jeg store planer om at adventstiden og jula skal planlegges godt, og alle gjøremål skal starte tidlig. Og hvert år skjærer det seg! Jeg pleier å lage julekort, noe jeg synes er kjempegøy. Men plutselig viste kalenderen 15. desember, og ikke et eneste kort var laget. Så nå har jeg resignert.


Men jeg har faktisk laget noen julegaver i år!


Jeg vil forresten ikke anbefale å ha levende lys på bordet når man har juleverksted. Det gjorde jeg for et par år siden, for vi skulle jo ha det koselig! Idyllen var absolutt til stedet; levende lys, julemusikk og gløgg. Helt til julekortene jeg hadde laget tok fyr! Så det året hadde halvparten av julekortene svimerker! En erfaring rikere!!

  
Jeg fikk et ønske om hjemmelaget bilde, og dette ble resultatet. Mottakeren, ei jente på 12 år, leser nok ikke min blogg, og jeg tar derfor sjansen på å vise det frem. Lihutt skummelt å gi bort hjemmelagde ting, synes jeg. Selvtilliten er nok ikke helt på topp der, men hun ønsket at tante skulle male, så da får det stå til....

 
Nå begynner det meste av julepynten å komme på plass. Kabeltrommel-bordet i stua er pyntet med litt av hvert. I en lyslykt fra Sia puttet jeg selvplukket mose (egentlig av Mannen, da!) og en svibel. Pyntet med julesløyfte synes jeg det ble ganske fint. 
 
Nisseparet på benken er kjøpt i Danmark. Vi har feriert mye i Marielyst på øya Falster. Og der står det hvert år en dame og selger hjemmelaget julepynt - midt på sommeren! Så det har blitt tradisjon å kjøpe litt pynt av henne de somrene vi er der!


På søylen på kabeltrommelen spikret jeg fast noen små stifter, og hang opp litt julepynt. På sokkelen har jeg Norgesglass pyntet med rutete sløyfer.

 
I forrige uke fikk jeg en veldig hyggelig mail fra Vintage Interior Blogs om at jeg hadde vunnet dette flotte pyntelakenet fra Fågel Blå Butik , en svensk nettbutikk.
 
 

Jeg vinner sjelden noe, så jeg ble kjempeglad. Gleder meg til å pynte på soverommet med dette. Håper vinnerlykken smitter over på Lotto-kupongene mine denne uka!!

Ha en flott start på uka!

Klem Maye!   




 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar