torsdag 10. januar 2013

Drømmen om peis.....

.... deler jeg nok med mange. For oss som bor i leilighet uten mulighet for pipeløp, så forblir det nok drømmen. Jeg savner lukten av vedfyring, og den lune, gode varmen det gir.
Men så kom jo biopeisen, og da åpnet det seg muligheter. Du får riktignok ikke vedlukten, men slipper til gjengjeld alt sølet med ved og aske. Har ikke kommet så langt at vi har kjøpet det ennå.

Men, så fikk mannen min en "artig sak" i julegave.


Dette er faktisk en biopeis. En flyttbar bordmodell.

   
Vi har dessverre ikke prøvd den ennå, for bioetanol må kjøpes inn først. Den er jo "bitteliten", da. Diameter på 18 cm må sies å være plassbesparende.


Den får plass overalt. Om sommeren kan vi ha den på bordet ute på terrassen. Varmeeffekten er vel heller sparsom, men søt er den!

Klem Maye!! 

1 kommentar:

  1. Hei.
    Så kjekk biopeis, en slik har jeg aldri sett før:)

    Legger meg til som følger her hos deg... ser frem til å følge deg videre:)

    En riktig fin helg til deg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett