onsdag 16. januar 2013

Tenk koffert!

At kofferter er in i interiøret har vel kanskje mange fått med seg. Hva har du i din kofferter? Jeg har ikke mange kofferter, men er veldig glad i de jeg har. Kanskje jeg skal jakte på flere, men de må være gamle.

Denne skinnkofferten reddet jeg fra søppeldynga da jeg var ganske liten. Den var helt ny og innpakket i plast, og jeg måtte bare ha den, og var overlykkelig da jeg fikk ta den med meg hjem. Den fulgte meg på reiser, inntil jeg ble opptatt av sminke, klær og sko - da ble den selvfølgelig altfor liten.


Senere ble den brukt som "campingkjøkken" da vi reiste på bilferie rundt i Europa. Her hadde vi storm-kjøkken, primus, papptallerkner og annet kjøkkenutstyr hvis vi måtte overnatte på campingplass.


Og nå tjenestegjør den i stua, som oppbevaring for DVD-filmer. Veldig glad jeg fant et bruksområde der jeg får vist den frem.


Den begynner å bli gammel og slitt, men det er jo det som gjør skinn så vakkert. Også har jeg en forkjærlighet for ting som ikke er helt perfekt... Det kan vel kanskje være en fordel også når en selv har passert 40?


 
Denne Amerika-kofferten har jeg vist frem før. Den fungerer både som oppbevaring av f.eks gamle interiørblader, permer, gavepapir. Den fungerer også som ektra sitteplass, eller avlastningsbord.


 Selv denne bittelille papp-kofferten fra Søstrene Grene egner seg til oppbevaring og dekor. Her har jeg fylt den med sløyfebånd som jeg bruker til mine hobbyaktiviteter, som kort, påske-egg, lys og lysglass.

Klem Maye 
 

1 kommentar:

  1. Tenker koffert hele tiden jeg - de er jo helt supre til oppbevaring - og så vakre å se på. Finere og finere jo eldre de blir!

    SvarSlett