fredag 17. august 2012

Enkel fornyelse!

Jeg er ikke spesielt handy, men noen enkle grep klarer jeg. Til tider bobler jeg over av gode idèer, men klarer ikke alltid og få det til i praksis.

I dag har jeg et basketak med symaskinen - for å sy putetrekk. Det burde være en enkel jobb, men symaskinen nektet å samarbeide, og bruksanvisningen er borte vekk. Men, etter et par timers slåssing fikk jeg sydd putetrekk av kjøkkenhåndklærne jeg kjøpte på Nille.

 

Synes selv at de ble ganske fine.


Det finnes så masse kule puter i interiørbutikkene, men som regel også ganske dyre. 



To putetrekk ble det i dag, men jeg har blitt bitt av basillen, så jeg må nok bli bedre venn med symaskinen.



Så nå er det ut å kjøpe stoff og sytråd en dag, og så blir det flere putetrekk. Disse putetrekkene kom på 30 kr stykk, og det er jo kjempebillig.



Ved å sy sitt eget, har man jo sjansen til å få noe som ikke alle andre har. Kanskje det også blir en julegave-hit i år. Vet det er lenge til jul, men jeg pleier å planlegge gavene tidlig.

En annen ting jeg gjorde i dag, var å "sprite opp" spisestuestolene våre. Det er Henriksdal stoler fra Ikea, som jeg er veldig glad i.



Utgangspunktet var dette; en rull med hvitt sløyfebånd fra Søstrene Grene, og disse strass-hjertene som jeg kjøpte på salg i Hønefoss.




Noen sting for å sy sammen båndene, med hjertet tredd på båndet.


Og vips - så fikk spisestuestolene litt pynt. Denne stolen står som ekstrastol i stua, og har fått pynten foran. De stolene som står i spisestua har pynten bak.




Enkel, kjapp og billig fornyelse - lar du deg inspirere?

I dag har min eldste datter bursdag - hele 22 år. Flagget er hengt ut, men hun er på ferie med kjæresten, og feirer ikke dagen sammen med oss. Fikk en hyggelig telefon fra henne tidligere i dag, og venter spent på bildet av forlovelsesringen som ble innkjøpt nettopp i dag. Håper hun får en super dag!!

Ønsker dere alle en flott fredagskveld!


Klem Maye!


1 kommentar:

  1. Flotte puter, det var en god idè! Jeg har de håndklærene i blått...det er helt utrolig hvor flinke billigbutikkene har blitt til å kopierer trender...hvis man klarer å vente sånn ca en sesong...
    Kreativt med bånd på stolene, ha en fin helg videre!
    klem, M

    SvarSlett