torsdag 20. desember 2012

Fire dager igjen!!

Nedtellingen er i gang; julegavene er innkjøpt og ribba tatt ut av fryseren. Innkjøp av mat og drikke gjenstår, og så er det bare sjarmøretappen igjen før julaften.

 

En del av julegavene har fått plass i et gammelt trau sammen med en nisse på den gamle Amerika-kofferten i stua. 

  
Gaveinnpakking er gøy, og det er jo bare fantasien som setter grenser her. Tenker man litt utradisjonelt, får man personlige gaver som er hyggelig å gi bort.


Det trenger ikke være dyrt heller. Du kan for eksempel bruke vanlig gråpapir. Det kan pyntes opp med et lite bilde med julemotiv som her (designerpapir fra Søstrene Grene), eller glansbilde. Sløyfebåndet her er fra Søstene Grene, men man kan også bruke hamptau. Merkelappene er svart papp som er klippet ut i hjerteform, skrift med sølvpenn.


Pyntingen er snart i boks
 










Det går i mye i rødt og nisser hos oss. Synes liksom ikke det blir jul uten!





Syvende nissen i huset?


Denne engelen fra SIA er bare så herlig!
 

Den røde pynten på sokkelen på bordet ble byttet ut mot hvit. Det passet nok bedre med hvitt her.


Jeg liker å starte julepyntingen tidlig, og hvert år kommer det jo masse nye ting i butikkene som frister. Men, har du is i magen og starter med den pynten du har, kan du gjøre noen gode kupp den siste uken før jul. Da finner jeg alltid noe å supplere med, eller bytte ut noe gammelt og utdatert.


Det strikkede teppe var på salg på Hansen & Dysvik, og puten med tekst på salg på Princess.

 
Puten helt til høyre fant jeg også på salg på Princess. Puten ved siden av er også fra Princess, men kjøpt til full pris i høst. Da ble det jul i sofaen også!

Jeg synes det er så masse fine puter å velge mellom, og synes andre får til styling med puter på en kul måte. Når jeg prøver meg ser sofaen ut som åstedet for et opphørssalg i en butikk overfylt med hysteriske, amerikanske husmødre på jakt etter en godbit. Med andre ord - KAOS! 

Nå har jeg begynt å planlegge borddekkingen på julaften. Selv om vi bare blir fire til bords i år, er borddekkingen viktig. Har noen ideer som jeg håper blir like fint som jeg har sett for meg!

Ha en strålende torsdag rundtomkring!!

Klem Maye!   


1 kommentar:

  1. Så fint julepyntet hus :-) Masse inspirerende og kreativ gaveinnpakning :-)
    Ønsker deg en super julefeiring , klem Anita

    SvarSlett