tirsdag 21. februar 2012

Enkle gleder

er ofte de beste, og sjansen for å være glad ofte er stor. Hva gjør deg glad?

Jeg kan glede meg over å sitte i sofakroken å se på ting jeg er glad i.


F.eks denne hylla som henger over tv'n. Her har jeg et par av de gamle vinkassene mine med lykter i. De lyser fint opp når det er mørkt. Den gamle radioen har jeg hatt stående til pynt i årevis, og plutselig nå er jo de gamle retroradioene på mote. Artig!!

 
Folkevognbussen var en gave fra eldste Prinsessa og svigersønnen til bursdagen min i fjor. Den er jeg så glad i. Den vekker barndomsminner også. For nettopp en slik rød Folkevognbuss hadde vi da jeg var liten, og jeg var så glad i den bilen.



Denne gamle Amerikakofferten hadde vi  da jeg var liten, og så var jeg så heldig å få overta den. Egentlig har jeg ikke plass til den i stua, men pytt, da får det heller bli litt trangt. Jeg har lagt på et saueskinn fra Ikea og pyntet opp med et par puter, og vips en ekstra sitteplass ogå, pluss at det er plass til masse rart oppi.




 

En annen ting som gjør meg glad er å male bilder. 
Jeg kan vel egentlig ikke male, men det er ikke så farlig. Bare prøv! Miks farger du er glad i, og lag noen fargeklatter her og der. Jeg kjøper billige lerret og maling på Søstrene Grene. Har faktisk gitt bort noen bilder i gave også, som har blitt godt mottatt.






Et par timer senere, og så hadde jeg et bilde med englemotiv, med litt hjelp av en sjablong. 



Da håper jeg at du har blitt inspirert

Ha en god kveld!

Klem Maye

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar