fredag 9. november 2012

Et lite livstegn

Jeg har ikke gått i hi, men inspirasjonen til å blogge har ikke vært til stede siste ukene. For her i mitt krypinn har det ikke skjedd noe som helst siste ukene - ikke så mye som et nytt kubbelys en gang. Jeg trøster meg med at jeg lader opp til førjulstiden, for da skjer det nemlig saker og ting her. 

I mellomtiden tok jeg med meg kamera til butikken til en "nyanskaffet" venninne. Hun driver blomsterbutikken "Blåklokken" på Eiksmarka i Bærum. Butikken er ikke stor, men du verden for et skattekammer. Du kan gå runde på runde, og stadig finne nye, små og store skatter. For her er det mer enn blomster. Interiørvarer, smykker, hudpleie m.m.







Dette er det som møter deg utenfor døra - og da får du virkelig lyst til å ta en titt inn også. På det nederste bilde ser du noen tøffe kubbelys som ser ut som tynne vedkubber. Hjertene med kongler, mose og kvister er også nydelig.
 





Jeg forelsket meg fullstendig i de små telysglassene til høyre. Skikkelig bling-bling. Ser for meg at de pynter opp et festbord!!
 


Små glitrende juletrær, fyrstikkesker med engler og flotte hjerter. Serviettene følger opp den lyse stilen.





Disse sjarmerende englene falt også i min smak.



Jeg har fått dilla på Hortensia, og disse i julerødt var bare helt fantastiske.



Og hva med disse fantastiske lysestakene?

Jeg kommer tilbake senere med flere bilder fra denne fantastiske butikken.  Så håper jeg at inspirasjonen til å pynte litt i heimen kommer snikende tilbake ganske raskt. Når desember kommer, da er det pynting i hver eneste krik og krok.

Klem Maye 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar