fredag 18. januar 2013

Alternativ pynt!

Det kan være dekorativt å bruke "bruksting" som pynteting. Her skal du få se noe av det jeg har brukt. Ting som pynter opp, men som også er nesten daglig i bruk, og lett tilgjengelig.


Jeg synes "peace-symbolet" er så fint. Og så fant jeg dette kjedet til halv pris. Når jeg ikke bruker det, henger det på speilet i stua og glitrer fornøyd.


Jeg fant ut at jeg har lignende lærsnorer i både limegrønt og turkis, så da kan jeg faktisk lett få nytt utseende på kjedet også.

 
På den andre siden av speilet henger dette kjedet. Det er riktignok ikke så ofte i bruk. Rett og slett fordi det faktisk er ganske tungt.

 
Har vært inne på tanken og ta det fra hverandre og lage flere kjeder av perlene, men foreløpig henger det her til pynt.


Jeg er sikkert ikke alene om å ha litt dilla på skjerf. Jeg tok noen av skjerfene mine i en gedigen glassvase fra Ikea og plasserte på hylla i entreen. Skjerfene er lett tilgjengelig, og er dekorative i vasen.


Over hylla har jeg ei knaggrekke hvor denne perlekleshengeren henger. Nå har jeg hengt et leopardmønstret silkeskjerf her, med matchende solbriller. 


Det siste tipset har jeg vel egentlig vist før. Vin- og champagnekorker samlet over en tid har fått plass i en glassvase, og pynter opp på hylla over tv'n i stua.

Så kan fredagsroen senke seg etterhvert. I kveld står ost, kjeks og rødvin på menyen. Og .... jeg blir aldri for gammel til å se på Idol!!

Ha en flott fredagskveld!

Klem Maye 





  

3 kommentarer:

  1. Så smart å vise fram skjerfene på den måten! :) God helg til deg :)

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Kjempesmarte tips... flott å bruke smykker og skjerf i interiøret - og for ikke å snakke om vinkorker:)

    Ønsker deg en fin helg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Ja, det er lurt! Vi samler vinkorker i en stor vinballong!
    Mannen min er veldig stolt av samlingen sin :-)
    http://lidyll.blogspot.no/2013/01/giveaway-vinn-lekre-tekstiler.html

    SvarSlett