fredag 4. januar 2013

Mot normalt!

Jula er ryddet ut, og alt går tilbake til "normalen". 
Det var litt av et mareritt å få ut juletreet. Det var jo mye bredere enn noen av døråpningene, og jeg slepte og dro treet gjennom dører med juletrefoten på. Den var det vann i, og det rant selvfølgelig utover hele stua og gangen, og blandet seg med flere kilo med barnåler.

Etterhvert fikk jeg støvsuget opp spetaklet, og støvsugeren står fremdeles og raper - god og mett!!


Rødt er byttet ut mot pasteller, her går det i rosa. Glam-telysglassene til venstre og lysglasset i fattigmannssølv fikk vi i julegave. Etter jul har vi alltid rester av røde og lilla kubbelys som ikke er noe stas å ta frem neste jul. Disse bruker jeg i lykter der fargen på lysene allikevel ikke synes. Penger spart!


Kos i sofakroken med tekopp og interiørblad.



Anja har også inntatt sin faste plass i sofaen. Her har hun sitt eget pelsteppe å ligge på. Selv om hun vet at dette teppet er hennes, er hun faktisk så veloppdragen at hun står og venter på tillatelse til å legge seg der.
 
På nyttårsaften kom det en spennende pakke i posten. Det var premien jeg vant på siden til Vintage Interior Blogs før jul, et pyntelaken fra Fågel Blå Butik


Lakenet er i et tykt linstoff, med en flott heklet bord. Dessverre passet det ikke til noen av våre senger - det var for smalt. Det går jo an å legge det på midten av sengen, men inntil videre fant jeg et annet bruksområde -

 
- som duk på spisebordet. Det er akkurat like langt som bordet. Nå er det heklekant bare på den ene siden, men jeg fant ut at det ikke gjør så mye.


Stoffet er helt nydelig, og det kommer ikke godt nok frem på bordet hvor fint det faktisk er som duk.  


Tulipanene fikk vi av gjestene våre på nyttårsaften, og de passer ekstra godt inn nå som jula er ryddet bort.


Jeg kjøper altfor sjelden friske blomster, noe jeg tror jeg må endre litt på. Det er jo så vakkert med blomster, og masse fine farger å velge mellom.

Så er det atter en gang fredag. Ønsker dere alle en riktig god helg.

Klem Maye 
  

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att du gillade premien!
    Och så fint du har det i stua!
    Kul att hitta till din fina blogg!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett