torsdag 24. januar 2013

Lampetrøbbel!

Lamper er et forsømt område her i huset. Vi har jo lamper, selvfølgelig, men utvalget er nok litt tilfeldig, og det er litt "hummer og kanari". 

For noen år siden jobbet Mannen min i Flos Norge - importfirma for en del designerlamper. En dag kom han hjem med lampen som henger på veggen i trappa. Den var faktisk var litt kul, men den passer vel ikke helt inn i stilen vår lenger.


Mannen måtte stille seg til disposisjon for lampebytte. Av praktiske årsaker er mine 162 cm ikke nok for en del arbeidsoppgaver. Men, han med sine 188 cm er jobben litt enklere. Det er nemlig utrolig høyt i trapper!

 
Lampebytte er foretatt. Og - dette var faktisk den første lampen vi hadde i trappa. Men, den gang var den svart. 


Etter et par strøk med spraymaling har lampa fått nytt liv. Med ny, hvit ledning ble den veldig fin, og jeg er glad den ikke endte sitt liv i søpla for noen år siden. Jeg har blitt veldig glad i spraymaling, det gjør fornyelsesjobb veldig enkelt.


Mens vi var i gang, så måtte det byttes pære i denne taklampa. Men, lampa var defekt. Planen var derfor å sette en bordlampe i hjørne bak sofaen til taklampa ble fikset. Mannen satte i gang. Mens han står på hodet bak sofaen og kobler ledninger, hører jeg fresing, gnistring, lampa blinker. Og så ble det mørkt. Da gikk lampe nummer to i stykker...

Hva Mannen sa egner seg ikke på trykk, men det er fremdeles mørkt i sofakroken. Kanskje jeg lager en ny lampe av Norgesglass. Det hadde også vært fint der, og gir litt bedre lys en lampa som henger der nå.

Klem Maye!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar