onsdag 21. mars 2012

Generalprøve

på utendørslivet, for påsken nærmer seg. Og siden det blir hjemmepåske i år, må terrassen klargjøres. Har akkurat fått vekk siste rest av snøen, men ellers er den et sørgelig skue. Bestemte meg derfor for en liten "generalprøve" på hvordan det kan se ut når utesesongen starter.


Med en utslitt gassgrill som skriker etter å bli kastet sammen med annet skrot som har samlet seg opp, skitne møbler, og noen som trenger en puss og et malingstrøk, var det ikke mye innbydende.


Men etter en kjapp kattevask, og litt rekvisitter fra stua, ble det ikke så galt. En sliten rottingstol fikk et hvitt pelsteppe over seg, samt en pelspute. Benken fra Europris et hvitt teppe og et par saueskinn.



Ofte er det ikke så mye som skal til. Bordet fikk en duk på seg for å skjule skavankene. Påskeliljene stod her fra før.



Lyktene ble vasket og fikk nye kubbelys. Påskestemning er det ikke ennå - jeg synes det var litt tidlig å hente frem det gule. Men, med gule lys, en gul duk og et par påskeegg, blir det nok påskestemning her også. Da skal jeg ta nye bilder.





Bordet er et gammelt kjøkkenbord fra Ikea som er malt med hvit husmaling, men det trenger også en liten vårpuss.
Så håper jeg at gassgrillen har blitt byttet ut, og annet skrot har blitt kastet til påsken starter, slik at vi kan nyte dagene i hage og på terrasse. Gleder meg til å sitte her med et glass vin eller to!!

Klem Maye




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar