mandag 26. mars 2012

Lille speil på veggen der....


Speil er dekorativt og øker romfølelsen, sies det. Tenkte jeg ville vise noen av speilene i mitt krypinn, i dag de 3 jeg har i stuen.



Dette speilet er veldig spesielt. Ikke veldig vakkert, vil mange si. Men, for meg har det stor affeksjonsverdi. Faren min har laget det, og jeg synes det er kult. Han var litt av en Reodor Felgen type, og konstruerte mange rare ting. Speilet er laget av gamle "bogtrær" som var en del av seletøyet til hester. Han laget 5-6 av disse, tror jeg, og det er ganske unikt. Selve speilet har nok ganske dårlig kvalitet, men jeg har ikke hjertet til å endre noe på det. Det hang tidligere i entreen, men måtte vike plassen for en knaggrekke.



Vindusspeilet kjøpte jeg på ei messe en gang. Det er laget av et vindu fra en gammel nedrivningsgård fra Kristiansand.



Dette store speilet var opprinnelig gullfarget, men jeg har malt det hvitt. Skulle egentlig opp på veggen. Men, siden det er veldig tungt var jeg avhengig av hjelp for å få hengt det opp. Inntil videre ble det plassert på høykant på gulvet. Og så fant jeg ut at det egentlig var litt kult å ha det stående der, og sånn ble det.



Men jeg måtte jo pynte litt på det. Her har jeg festet ståltråd rundt speilet, og kan jeg henge opp ting jeg er glad i. De små, hvite klypene har jeg kjøpt på Panduro Hobby. Englevingene er et røverkjøp fra Danmark


Noen av mine smykker har også funnet veien hit. 

Det er litt av en utfordring å ta bildet av speil. Du skal helst ikke få med deg selv på bildet, og når du endelig lykkes med det, så oppdager du alt rotet på motsatt side som har kommet med på bildet pga speilet.  

Klem Maye
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar