fredag 23. mars 2012

Interiørets fiende


"Beauty Anja av LisGard"

må være kombinasjon av solskinn på upussede vinduer og røytetid. Det er det her, og med 32 kg pels som røyter noe vannvittig, blir jeg nesten gal om dagen.


Den siste uken har jeg børstet pels for harde livet, og er nå den tvilsomme eier av en bærepose med hundehår. I tillegg har støvsugeren gått varm pga hyppig bruk.


Minner meg selv på at hunden sies å være menneskets beste venn.




Vil vise frem entrèen min i dag. Den er ikke stor, og med hele 4 dører i dette lille rommet, er det ikke plass for store utskeielser.


Akkurat nå har vi Expedit-hyller fra Ikea her til oppbevaring. Med kurver som passer akkurat, skjuler vi det meste av rotet. Her har vi hver vår kurv til skjerf, solbriller og annet.


Men, ikke like kurver i alle hyller, nei. Her har symaskinen også fått plass. Til høyre står en sinkdunk fra Ikea som rommer hundematen. Vurderer å male sikringsskapet med tavlemaling, så kan vi skrive beskjeder her, samtidig som den kan brukes som magnettavle.

 
På andre veggen står en lav Expedit-hylle. Den fungerer som skohylle. Planlegger å henge opp en hvit hylle over knaggrekken for mer oppbevaringsplass. Med kurver på tror jeg det kan bli fint.



Det søte hjertet fikk jeg i bursdagspresang av en nevø. Om det er han eller moren som vet hva tante liker, vet jeg ikke. Men kjempesøtt var det, og passet godt i entrèen.


Vil avslutte med å vise frem dette fantastiske maleriet som min yngste, talentfulle datter har malt.





Hun går første året på videregående, og dette selvportrettet var et prosjekt i "Visuelle kunstfag". Hun blir nok ikke overbegeistret over at jeg har vist det frem, men vi elsker det bildet. Det fortjener en ramme og "Vip-plassering" på veggen.

Ha en fortsatt strålende fredag!


Klem Maye



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar