fredag 13. april 2012

Endelig.....

Er det "gule marerittet" over. Dro på Malerstua på tirsdag for å kjøpe maling. Fargen var klar, så det gikk greit. "Trenger du noe mer", spurte selgeren. "Ja, jeg må ha et rullesett", svarte jeg, og strenet automatisk bort til det billigste settet.  "Eeeh, veeel, svarte selgeren. Det er til tapetlim, da"!! Gjett om jeg følte meg dum, og var veldig glad at jeg ikke fortalte at jeg hadde brukt denne rullen til maling tidligere. Noen ganger må man bare innse at kunden ikke alltid har rett.


Det er altså gjestetoalettet som har fått en enkel fornyelse. Gult og blått - huff og gru!! Som du skal få se er det ikke så mye som skal til for at et rom blir totalt forandret.


Jeg visste at jeg ville ha grå vegger her inne, men hadde problemer med å finne rette nyansen. Men, da eldste Prinsessa pusset opp sin leilighet, og malte med denne fargen visste jeg at det var den rette - Lady Pure Colour i fargen Grå Harmoni.


Pure Colour er virkelig en fantastisk maling. Helt matt - reklamen overdriver ikke. Fotlistene fikk også et par strøk med maling - i fargen Chi som det meste av hvitt i leiligheten. Gulvet er foreløpig det originale. Ikke det mest spennende, men det får vente. Med en stor, myk matte i mørk lilla og matchende håndklær ble det ikke så verst. Nytt sete på doen ble det også, med "dempesett", dvs at når du slipper lokket glir det sakte igjen av seg selv. Veldig praktisk. 




Av en eller annen grunn, ligger det lesestoff på de aller fleste toaletter i norske hjem. Hos oss intet unntak. Disse "bladstativene" er en gang i tiden kjøpt på Ikea, og fungerer like fint nå. 




"Kunsten" på veggene har jeg laget selv. Er veldig glad i å reise. Det synes ikke så godt på dette bildet, men teksten skal være "Travel is fun", "Londres" og "Paris".

 
 


Dorullene har plass i en gammel vinkasse fra Vinmonopolet som jeg har malt hvit. Litt dekor oppå som jeg hadde liggende fra før, matcher tilfeldigvis veggfargen veldig bra.





 En knaggrekke ble også malt i Chi.



Det eneste som mangler nå er en såkalt "sprutplate" i børstet stål som skal opp mellom vasken og speilskapet. Det kjøper vi på Ikea. 

Ble veldig fornøyd med dette. Det tok ikke mye tid og kostet ikke mer enn ca 900 kroner med nytt dosetet, nye håndklær og gulvmatte. Sprutplaten kommer i tillegg.

Endelig i boks - og så er det bare å begynne planleggingen av neste prosjekt!!

Ha en strålende fredag rundtomkring!!

Klem Maye!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar