søndag 8. april 2012

Tid for forandring?

Når våren er her, kommer det behov for forandring hos meg. Jeg har tenkt lenge, men tror jeg nå har bestemt meg. Som denne gamle kommoden. Den ble, sammen med en del andre møbler, for noen år siden beiset med mørk lakkbeis.


Vet ikke om det var litt i sympati for Mannen, at han skulle slippe å bo i et overromantisk, hvitt kvinneinteriørtyranni, men mørkebrunt ble det. Nå har jeg "bestemt oss for" at nok er nok. Nå er det tid for forandring - det skal bli hvitt. 



Dette gamle servantskapet, som tidligere stod på hytta til mine foreldre, skal få den samme omgangen med kost og maling. Det er veldig gammelt. Topplaten er sprukket og helt "bølgete", slik at ting står og vipper litt oppå. Litt på "halvtolv", akkurat som meg. Men skapet betyr barndomsminner fra hytta for meg, så toppen får være som den er.





Tror det kommer til å bli mye lysere i både stua og spisestua med hvite møbler. Og kanskje får de noen nye knotter etterhvert også.


Og så prosjektet som burde vært gjort for lenge siden. Det er greit med gult til påske, men etterlevninger fra 90-tallets farger i interiøret må det nå gjøres noe med.






Dette er jo helt grusomt, og må nå "bøte med livet". Førstkommende uke håper jeg at jeg kan si farvel til denne fargen, og heller ønske denne velkommen.




Fra Jotuns fargekart, Grå Harmoni


Hva som skal endres, og før- og etter-bilder kommer senere, så følg med. Så nå gleder jeg meg til butikkene åpner igjen, så maling kan kjøpes inn.....


Ha en fin søndag!!

Klem Maye

1 kommentar:

  1. Hei. Nå har jeg blitt følger hos deg. Blir spennende å følge oppussingen din.
    Klem fra Drude

    SvarSlett