fredag 27. april 2012

Nå har jeg bestemt meg.....

Men det er med tungt hjerte. Jeg skal selge den gamle speilsjenken min. At det går an å få sånne sentimentale følelser for et møbel er jo litt rart, men det er nok fordi den er veldig gammel, fra begynnelsen av 1900-tallet, og at jeg arvet den etter en kusine.



Men vi har dessverre ikke plass til den, og den fortjener å stå "på stas" i ei spisestue et sted der den er midtpunktet på veggen. Nå står den på vårt kombinerte kontor, hunderom og roterom, og tar for mye plass




Jeg synes det er et virkelig praktmøbel, og håper at jeg finner nye eiere som setter pris på gamle møbler. Opprinnelig var den nok mørkebrun, så hvit. Deretter malte faren min den mørk grønn før jeg fikk den, og så malte jeg den hvit igjen for noen år siden. 



Detaljbilde av dør med fasett-slipt glass 

Skapet stod tidligere i spisestua, men krevde liksom hele veggen. Siden vi ikke har så stor stue, måtte jeg prioritere andre møbler, og dette fikk midlertidig plass på kontoret, der det har stått siden.




Men jeg har store planer for dette rommet, og da må skapet ut. Her skal det bli kontor- og hobbyrom. Veggene skal males grå, og jeg skal ha masse hylleplass for å organisere papirer og hobbysaker. Så skal jeg ha en stooor arbeidsbenk som går langs en hel vegg, over to meter. Den skal også være ganske dyp, slik at det blir god plass til å jobbe.


Gleder meg veldig til å få gjort dette etterhvert. Da har jeg plass til pc og ringpermer. Symaskinen kan hentes frem i en fei. Jeg kan lage smykker og kort som jeg synes er moro. Og alt utstyret skal være innen rekkevidde, organisert i bokser og kasser.


Jeg gleder meg til dette, så får jeg heller huske på alle de gode minnene jeg har om dette flotte skapet. Snufs!!


Ha en flottis fredag!!

Klem Maye

5 kommentarer:

  1. For ett nydelig skap!! Skjønner at det er tungt å selge det! Hva skal du ha for det?
    Klem Renate

    SvarSlett
    Svar
    1. JA, jeg har vel egentlig brukt 3 år på å bestemme meg, og det var ingen enkel avgjørelse.
      Det er ikke lett å prissette et gammelt møbel som ikke er i sin opprinnelige stand. Men jeg har undersøkt litt på nettet, og fant et skap som var nesten likt mitt, og hvitmalt til 5.500,-. Jeg tenkte meg 4.500,- slik det står nå. Må kanskje ha et nytt malingstrøk da det har flasset litt av noen steder, med mindre vil ha det litt shabby. I tillegg er det ene bene litt vaklete og må limes.

      Klem Maye

      Slett
  2. Hei hei!!
    Fant bloggen din på VI-siden, og liker det jeg ser!!!
    Legger meg til som følger, for deg vil jeg gjerne se mere til!
    Koselig om du titter innom bloggen min også...
    Nydelig skap du har der! Forstår veldig godt at du har trengt lang tid på å bestemme deg for å kvitte deg med det ja.
    Ønsker deg en fin fin helg, og at skapet ditt får ett godt nytt hjem hos noen tar godt vare på det!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  3. Hei Maye! Tusen takk for veldig koselig kommentar i min blogg! Det setter jeg veldig pris på!
    Så lekker blogg du også har, og denne speilsjenken var bare utrolig flott! Sitter allerede å lurer på om jeg må kaste ut vitrineskapet ;) Kunne veldig gjerne tenkt meg en mail med mål på sjenken og pris... Hvis den ikke allerede er solgt da?!
    Ha en fin helg! Klem fra Marte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Marte. Ser at du bor på Bærums Verk, eller er i ferd med å flytte derfra. Det var jo litt pussig, for der bor jeg også. Over til sjenken. Den er ikke solgt ennå, bestemte meg i går for å selge, og har foreløpig bare lagt den ut på loggen og Facebook. Setter den nok ut på finn.no i løpet av helgen. Det er ikke lett å prissette et gammelt møbel som ikke er i sin opprinnelige stand. Men jeg har undersøkt litt på nettet, og fant et skap som var nesten likt mitt, og hvitmalt til 5.500,-. Jeg tenkte meg 4.500,- slik det står nå. Må kanskje ha et nytt malingstrøk da det har flasset litt av noen steder, med mindre vil ha det litt shabby. I tillegg er det ene bene litt vaklete og må limes.
      Den er 149 cm bred, 53 cm dyp på den buede delen foran, og gulv og til det høyeste punktet av speilet, ca 155 cm.
      Hører gjerne fra deg igjen.

      Klem Maye

      Slett