fredag 8. februar 2013

Flaskefine idèer!

Jeg synes det pynter fint opp på kjøkkenbenken med lekre flasker med olje og eddik. Men, sannheten er at de fleste oljer jeg kjøper er rimelige, og flaskene ser ut deretter. Og dyre oljer har ikke nødvendigvis pene flasker. Spesielt rapsolje kjøper jeg på billige plastflasker, og de er jo ikke særlig pene å ha stående på benken.



Men noen ok flasker har jeg jo, og det har fått plass i denne trekassen.

 

Den kjøpte jeg på et home-party med Perfect Home. De har utrolig mye fint, så dette er ikke det eneste jeg har kjøpt der.


De stygge flaskene er nå en saga blott. Her har oljen blitt helt over på en tom cognac-flaske, og en tom likør-flaske.


Etikettene er tavle-etiketter fra Søstrene Grene. Disse har jeg vist frem før, men det skader vel ikke med en repitisjon. De kan klistres på og tas av uten å etterlate merker. Man kan skrie på de med kritt, vaske og å skrive på nytt.


Så da ble det ganske bra utvalg i ojler her. Noe for envher smak.


Og mens jeg først var i gang, laget jeg i stand en vann-flaske som kan stå i kjøleskapet også, slik at man alltid har kaldt, godt vann. Den tette korken gjør at det ikke blir "kjøleskap-smak" på vannet. Flasken er fra Ikea.


Plastflaskene med saft er heller ikke særlig dekorative. Har har nok en likør-flaske fått nytt liv.

  
Kanskje du også tenker deg om før du kaster en pen flaske?

Ha en strålende fredag!!

Klem Maye  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar