torsdag 7. februar 2013

Mer kontraster!

Jeg prøver meg på et bidrag til i utfordringen til NIB så her kommer mer kontraster!


Skapet til venstre - stramt, rett i linjene og moderne
Skapet til høyre - rundt i formene og gammelt.

  
Jeg var redd for at det skulle bli litt mye ved siden av hverandre, men synes effekten ble det motsatte. At de faktisk fremhever hverandre.

  
Det gamle skapet har i mange år stått stuet bort på kontoret vårt, og jeg hadde egentlig tenkt å selge det. Så fikk jeg den fikse ideen at det måtte en tur innom stua først. Det hører med til historien at det stod inne på et trangt, lite rom da jeg malte det hvitt. Når det kom ut i stua ser jeg at det bakerste, venstre benet er grønt. Jeg har glemt å male det!! Ennå en kontrast - selv om den ikke var planlagt.

 
Oppå skapet er lysene og orkidèen i friske farger også en kontrast til alt det hvite.

  
Inni det andre skapet er det også kontraster. Stramme, moderne vinglass sammen med de mer gammeldagse. Blått og limegrønt mot alt det blanke. 

Denne gangen har jeg fulgt rådene fra NIB for å ta gode innendørs bilder.
1. Slå av alt lys, og dropp levende lys
2. Ta bilder i dagslys
3. Ikke bruk blitz

Synes det fungerte ganske godt.

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Maye      

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar