fredag 18. mai 2012

Gode minner!

Som dere sikkert har fått med dere, er jeg veldig glad i gamle ting. Ikke nødvendigvis antikviteter, men ting som har historie. Noen gamle ting har jeg kjøpt, men det meste er ting fra familien.

En av de kjæreste tingene jeg har, er hverken vakker eller flott å se på.


Denne gamle skinnsekken tilhørte den ene broren min. Han var 8 år eldre enn meg, og vi stod hverandre veldig nær. Sekken var alltid med på fest, og har nok vært med på mye moro. En gang manglet han penger, og lurte på om jeg ville kjøpe sekken av ham. Jeg syntes sekken var kjempekul, og hadde penger, så da hadde vi en deal - og jeg ble den lykkelige eier av sekken.


Det hører med til historien at han forsøkte å kjøpe den tilbake - til en høyere pris - men jeg lot meg ikke overtale. Sekken fulgte meg gjennom ungdomsskolen og videregående, både på skole, og er godt brukt. Broren min døde for 16 år siden, og denne sekken betyr derfor veldig mye for meg. Jeg tenker på ham hver dag, og savner ham fortsatt.


Sekken er jo egentlig helt utslitt. Hadde tenkt å få den reparert, men skrinla planene. Så kom jeg på en lur idè, som gjorde at jeg kunne ha sekken stående fremme.



Jeg har byttet ut bladkurven ved siden av sofaen med sekken, og fyllt den opp med interiørblader. Knallidè, spør du meg!


Så nå har den fått æresplassen på gulvet i stua, der jeg kan se på den hver dag. Det gamle, slittet skinnet syens jeg bare er sjarmerende. Liker at ting ikke er perfekt. Denne sekken er fyllt med minner, og har vært med på mye moro.


Kanskje du lar deg inspirere til å finne frem noen gamle minner som du kan bruke i interiøret. Jeg kjenner allerede at mitt minne fyller meg med glede.

I løpet av helgen håper jeg på å kunne vise frem rommet til yngste Prinsessa, Celines Krypinn. Hun har hatt frist til i dag for å rydde og ordne rommet sitt, og gjøre det klar for visning.

Ønsker dere alle en fin fredagskveld!

Klem Maye
 

4 kommentarer:

  1. Vakker og herlig slitt sekk! Morsom og trist historie som følger med den også. Skjønner godt at du setter ekstra stor pris på den. Lurt bruksområde du har funnet til den. Nå kan den stå framme - samtidig som den gjør nytte for seg. Perfekt!

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  2. En skjønn historie....det er i sånne fall at materielle ting virkelig blir viktige..

    Ha en fin lørdagskveld!
    klem, M

    SvarSlett
  3. Ps...jeg er imponert over at du ikke har skrevet noe på sekken....på min sto det "min lille drittsekk", det var tegninger av hester over det hele, og ymse guttenavn streket over etter tur...
    Hihi! Tror ikke den blir magasinholder..
    ds!

    SvarSlett
  4. Åååh<3 Så godt med gamle ting med historie..selv når dem er triste har dem, som din, gode minner<3 Kjempefin ide å bruke den som bladkurv!! Det har jeg aldri sett før:D

    SvarSlett