fredag 30. mars 2012

Hjemmepåske

er undervurdert. Deilig å kunne pusle litt i heimen, eller i hagen nå som all snøen er borte. Vi har fått kastet den defekte gassgrillen og masse annet skrot, så nå skal terrassen vaskes og gjøres i stand. Ny grill må vi få kjøpt oss, for vi griller alltid i påsken, uansett vær og føreforhold.

I dag har jeg hatt noen hissige diskusjoner med støvsugeren som måtte slåss med uante mengder hundehår. Jeg vant til slutt, og nå er det rent og delvis pyntet til påske. Skjønner ikke at det er mulig å miste sååå mye pels, og ennå så er det masse igjen. Håper det gir seg snart før støvsugeren streiker.




Det gamle kobberfatet jeg kjøpte tidligere i uken, har nå blitt "påskefat. Gul dekorsand, og litt pynt, samt et gult kubbelys, så ble det påskestemning.






I spisestua har jeg et stort glasskap som rommer glass og servise m.m. På døra har jeg hengt en stor blomsterkrans. Den har fått gule påskefjær på seg, og ble veldig fornøyd med lånte fjær.



Spisestua gjennomgikk en enkel forandring. En gul duk, påskeservietter i en serviettholder, gule blomster, en kylling og et par gule kubbelys. 

 
Gleder meg til å innta hyggelige påskemåltider her. Med levende lys og god vin trenger man ikke dra på fjellet for å kose seg.




Hylla over tv'n har fått besøk av ei høne og et påskeegg. Høna fikk jeg i gave fra en venninne en gang i tiden, og er ei skikkelig "kul høne".

I helgen skal det lages flere av de "franske" påskeeggene, og de blir vist frem etterhvert.

Ha en strålende fredagskveld!!

Klem Maye
 

2 kommentarer:

  1. Så koselig du har pynta til påske... ja hunde hår de er det i mengder hos meg også =))

    Hvis du ønsker å være med på give away og gavekort trekning ---er du velkommen inn hos meg..
    Ønsker deg en fin påske =)

    Kerstin

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentae. Bloggen din var kjempefin. Må gå inn en gang til for å være med på trekningene dine.

      Maye

      Slett