lørdag 10. mars 2012

Kaffehalvøya

Hva i all verden er det? I mitt forrige innlegg om drømmekjøkkenet, så dere jo at det helt klart ikke er plass til noen kjøkkenøy på mitt kjøkkenøy, ikke en gang ei halvøy. Men jeg glemte jo helt at jeg har ei "halvøy" ved siden av kjøleskapet, mot spisestua.



Hvordan går det an å glemme det - med så lite kjøkken?
Dette er en trancherbenk fra Ikea, med hjul på. Har skrudd fast en stang slik at det kan henge ting her, også på kroker. Under er det hyller med plass til kokebøker o.l. Lurer på om jeg skal male den hvit, ihvertfall understellet.


Den hvite hylla er ei gammel pyntehylle fra Kari Trestakk. Den var mørkblå utenpå, og lysblå inni. Skikkelig 90-talls interiørmote. Hylla hadde stått i "tenkeboksen" i kjellerstua i evigheter, da jeg fant ut at jeg ville male den hvit for å se om den kunne brukes til noe annet.

  
Så fikk den plass her på "Kaffehalvøya", sammen med espressomaskinen. Og inni hylla står espressokoppene, med skåler. Og da kan det kanskje passe godt med noe søtt å spise til. Her er det rosa pikekyss.



De sorte- og hvitstripete små glassene er egentlig eggeglass med skåler til som jeg kjøpte på Ikea en gang i tiden. De fikk plass i hylla rett og slett fordi de matchet espressokoppene. Kan også brukes som snapsglass - eller til vårens første hestehov.

Og skal vi dekke til fest, så kan kaffeutstyret fjernes, og så kan den fungere som bar.

Ønsker dere en fortsatt strålende helg.

Klem Maye

2 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig å ha en kaffestasjon på kjøkkenet! Jeg begynner virkelig å få lyst på en kaffemaskin... Kjempetøffe stripete glass! Ha en fin søndag og tusen takk for koselig melding hos meg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Man må være oppfinnsom når plassen er liten, og dette er resultatet. Jeg liker ikke kaffe selv,dessverre, men synes det er så mye stemning med kaffelukt. Og ble nå inspirert til å male et "kaffebilde" og henge over kaffebaren min. Fortsatt god søndag ;-)

      Slett