onsdag 14. mars 2012

Too much

Så har jeg gjort det igjen.... Tatt i mot møbler vi egentlig ikke har plass til. Denne gangen ble det noen hyller fra Ikea som eldste Prinsessa skulle gi bort, samt dobbeltseng til ynste Prinsessa. Mannen ligger på sofaen og pleier en vond rygg etter sjauinga, og jeg har litt dårlig samvittighet nå. Jeg klarer jo ikke å si nei. Kjekt å ha, tenker jeg - får sikkert bruk for det. Så nå er kjellerstua, som egentlig skulle være et rom for avkobling og kos, et eneste kaos. Og resten av huset ser heller ikke bra ut.

Derfor viser jeg frem noen gamle bilder i dag, og håper at jeg kan få det til å se like ryddig ut igjen i løpet av noen dager.  



Dette er en gammel Amerika-koffert som vi har hatt i familien siden jeg var liten. Den stod på loftet og var lagringsplass for luer og votter om sommeren.


Jeg var kjempeglad da jeg fikk overta den, og den har også fungert som sofabord her i heimen.
 

  

Synes kofferten ble så koselig med saueskinn og et par puter på. Og med en lykt ved siden av på kveldstid, så blir stemningen en helt annen.

De nye hyllene ga meg inspirasjon til å gjøre om vårt nåværende kontor om til et funksjonelt arbeidsrom. Men når det skjer er litt uvisst. Er til en viss grad avhengig av en samarbeidsvillig mann, og jeg tror jeg må pleie og smiske litt med ham før det prosjektet går i boks.

Ser for meg et laaangt arbeidsbord og masse hyller med plass til alle permer, bokser med perler, malesaker, designpapir, gavepapir, symaskin og laptop.

Det blir nok bra til slutt!


Klem Maye


 
 

4 kommentarer:

  1. Så flink du er! Har tittet inn her et par ganger nå og kjenner jeg blir litt inspirert. Nå venter jeg bare på arbeidslysten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Jeg får også masse inspirasjon av andres blogger. Men ting tar tid, så arbeidsrommet er nok ikke ferdig på lenge ennå. ;-)

      Slett
  2. Kjempefine bilder!!
    Ønsker meg veldig en sånn koffert!! Så stilig!
    Legger meg som følger!
    Stikk gjerne innom meg og ta noen lodd, har en liten blogg-basar på gang!!

    Klem Fru Samuelsen:-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Jeg er slett ingen kløpper på å ta bilder, men øvelse gjør mester. Kofferten er en av mine favoritter, veldig glad i den. Ser på finn.no at det ligger noe lignende til salgs der. Takk for "følget", og nå skal jeg se på bloggen din.

    Klem Maye

    SvarSlett