fredag 2. mars 2012

Grønn vårglede

Som interiørinteressert følger jeg selvfølgelig også med på andres interiørblogger. En flott blogg er Mrs Hardy. Hun har så mange gode ideer, og er til stor inspirasjon. Nå har hun en utfordring på sin side som går på fargen grønn.


 
Jeg kastet meg rundt her, og fant ut at limegrønn er vel den grønnfargen jeg har hatt dilla på, og stylet spisestua med disse fargene. 


Jeg har faktisk trekk til spisestuestolene i limegrønt også, men jeg hadde ikke tid til å skifte de nå. Men, detaljer i grønt er også fint.



Med andre farger på detaljer, blir spisestua en helt annen. Skikkelig vårstemning, synes jeg. Blir glad av denne herlige fargen.



Denne søte, lille krukka kjøpte jeg i Frankrike for mange år siden. Vi var på ferie i nærheten av St. Tropez, og en formiddag skulle jeg inn til en liten landsby å titte. Ramatuelle het byen, og var fantastisk sjarmerende. Tilfeldigvis var det marked i byen denne dagen, og det var litt av en opplevelse. Jeg falt pladask for denne håndlagde krukken, og elsker å kjøpe med meg sånne småting når jeg er ute og reiser.




For mange år siden malte jeg kjellerstua, som også skulle fungere som gjesterom, limegrønn. Vet ikke hvor heldig det var. Da lillebroren min fikk se det, utbrøt han; "Herlighet!! Jeg håper jeg aldri våkner opp her og er fyllesjuk". Det ble kanskje litt i meste laget, og veggene har fått ny farge flere ganger etter det.

Ha en fantastisk flott vårdag rundt omkring!

Klem Maye



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar