onsdag 6. juni 2012

De glemt "skattene"

I spisestua har vi et vitrineskap som er fyllt til randen av krystall, glass og servise. Mye av dette blir egentlig aldri brukt, fordi jeg er redd for at det skal knuse. Kjempedumt, så nå har jeg bestemt at skattene skal frem og ut i lyset. Knuser det, så knuser det. Tenkte jeg skulle vise frem noe av det i dag.




Her et lite glimt inn i skapet som rommer alle skattene.




Dette keramikksettet fikk jeg i bursdagsgave av svigerfamilien en gang.




Nydelig blåfarge, håndlaget og håndmalt, fra et keramikkverksted på Bærums Verk.




Inni bollen er det en superfin, liten detalj som gjør bollen ekstra fin.




Krukka er også fin med det detaljerte lokket.







En annen ting jeg fant igjen, var dette lekre glassfatet. Nok en bursdagsgave fra en svigerinne og svoger.








Når fatet holdes mot lyset, kan du se alle de flotte detaljene. Fatet er håndmalt, og rålekkert. Flott med sommerens fargerike bær eller druer på.






Kanskje du også har noen skatter bortgjemt i skuffer eller skap? Ta de frem og bruk dem - det skal jeg!


Ha en fortsatt god dag!

Klem Maye!

1 kommentar: