lørdag 9. juni 2012

En anelse turkis

Å velge farge på maling synes jeg er vanskelig, og selv om jeg finner fargen et eller annet sted, så kan du være sikker på at jeg kommer hjem med feil farge, uansett. Denne gangen intet unntak. "Du må ta fargen litt mørkere enn det du tror, sa Mannen da vi kjøpte maling". Jeg spurte om han hadde blitt heeelt smårar, det er vel jeg som kan dette her! Skulle nok ha hørt på ham, selv om jeg hater å innrømme det. Fargen ble vel heller en anelse turkis. "


Mye lysere enn jeg hadde tenkt meg, men jeg ble allikevel fornøyd. Til neste år får de kanskje en annen farge. Da yngste Prinsessa fikk se resultatet, sa hun "Jeg kan se at det er litt turkis hvis jeg konsentrerer meg!"



Slik så Budalstolene ut før jeg begynte å male.


Og slik ble resultatet. Det vatterte teppet på har blitt hentet ut fra spisestua, og jeg synes det passet veldig godt i stolen. 

 

For noen år siden vurderte jeg å kaste disse gamle stolene fordi den ene ryggspilen på den ene stolen var borte.  Nå skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på, det gjør jo ingenting!



Hjerteputene kjøpte jeg for mange år siden i barne- avdelingen til Ikea. Supersøte!!







Siden godværet kom i dag, har stolene og krakkene fått plass i kosekroken på terrassen. Ikke store forskjellen på det hvite og turkise, men fint allikevel.






De gamle krakkene er etter mine besteforeldre, og kjempegamle. Fulle av sår og hakk, men så sjarmerende .





Og så har vi kjøpt inn ny parasoll i år, og den måtte jo selvfølgelig bli rød!


Ha en kjempefin lørdagskveld rundtomkring!

Klem Maye

4 kommentarer:

  1. Så flott med et strøk maling på stolene. De ble jo kjempefine :) Nydelig uteplass dere har.

    SvarSlett
  2. Nydelig farge! Og herlig uteplass!

    Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

    Mange spennende premier og masse artig innhold.

    Ta turen innom oss!

    SvarSlett
  3. Så herlig med rødt :))
    Nydelige bilder , og stolen ble vakker :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine ble stolene! Synes fargen var nydelig jeg:)) Elsker ''jordbær-hjørnet'' ditt:D

    SvarSlett