tirsdag 24. april 2012

Gammelt blir "nytt"

Enkelte ting klarer jeg ikke å gå forbi i butikkene - jeg rett og slett bare ha det. Når det gjelder "interiør-stæsj", er servietter, lys og lykter noe av det. Hvorfor i all verden servietter?


Servietter kan nemlig brukes til mer enn å dekke fine festbord! Jeg bruker servietter også til å dekorere ting, decoupage-teknikk. Men også til å dekorer bilder jeg lager. 




I dag fant jeg fram to lykter i glass som var modne for oppdatering. Valg av servietter er vanskelig - det er så mye fint å velge mellom - så jeg må først finne ut hvor de skal stå.




Valget falt på terrassen. Og siden utemøblene i fjor fikk nye puter i rødt og hvitt, ble det disse serviettene. Jeg klippet til serviettene i ønsket størrelse. Dette er 3-lags servietter, og de to underste lagene ble fjenet. Det er det hvite du ser i bakgrunnen. Deretter penslet jeg decoupage-lim på glassene, og strøk serviettene på. Lyktene skal også få ett toppstrøk med blank lakk, slik at de blir mer robuste.




Og vips - to nye lykter til uteplassen som matcher puter ...




... og skåler. Rødt er ikke bare jul, men veldig forfriskende på terrassen om sommeren.


Gleder meg til varmen kommer, slik at vi kan ordne i stand terrassen med puter, tepper og lykter. Håper ikke det blir lenge til!


Ha en fantastisk tirsdag!!

Klem Maye

1 kommentar:

  1. Kjempestilig! Kanskje jeg må finne frem noen gamle lykter og gjøre det samme:) Rødt er jo bare så fint ute til sommeren..og jeg har jo den samme røde skåla;)

    SvarSlett