onsdag 4. april 2012

Sove lenge....

er deilig når det er ferie. For noen måneder siden byttet vi soverom med yngste Prinsessa. Det ble mindre plass - og mindre skapplass. Har mange ønsker og planer for rommet, men enn så lenge så viser jeg frem slik det er nå.

 
Senga må dessverre stå inntil veggen, og det er veldig upraktisk. Derfor er det et meget sjelden syn at senga er redd opp slik. "Jøss, er dette vårt rom", utbrøt Mannen da han fikk se det. Så dette er ikke hverdagskost. Bildet på veggen er malt av Målfrid Rønneberg, flink maler og Mannens tante.


Selv om jeg er glad i hvitt, er dette rommet en smule kjedelig. Vurderer en annen farge på den ene veggen. Male brunt, eller kanskje en turkis tapet.




Te på senga. Her servert i et gammelt, kinesisk te-servise jeg har fått av moren min. Koppene er løvtynne - nesten så du kan se gjennom dem. Tør nesten ikke bruke dem.




Den gamle kjøpmannsdisken har overlevd siden 1990. Alle hadde vel en sånn på den tiden. Med et par strøk hvitmaling, fikk den et nytt liv. Og når jeg finner nye knotter jeg liker, blir disse skiftet ut.
 


Denne flaskeholderen fra Kari Trestakk er fra samme periode. Den ble også hvitmalt, og akkurat nå rommer den noen av mine parfymeflasker.




Smykketreet har yngste Prinsessa laget på skolen. Og jeg ble den lykkelige eier. Artig med ting som ungene lager. Lysglassene ved siden av er kjøpt i en bruktbutikk for 5 kroner.





Stolen er en Budal-stol fra begynnelsen av 50-tallet. Vi har to slike, og de er i sin originale stand. 





Nå lurer jeg på om jeg skal male dem hvite, eller kanskje en sprelsk farge, eller en pastell. Hva synes du?? Får ikke bestemt meg......


Nå er det ut i solen og lufte vår firbente snart, og i ettermiddag er det innvielse av ny grill. 


Ha en fin onsdag!!

Klem Maye










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar